Konstruktiv Iskola

Konstruktiv Iskola

Konstruktiv Iskola

Modern tanulási technikák a KONELI Iskolákban..

2016. július 24. - Kardos Éva

2017. szeptember 01. napján terveink szerint megnyitja kapuit, az első komplex konstruktív pedagógiát alkalmazó iskolamodell.

 

Az iskola legfontosabb előnyei között szerepel, hogy pedagógusait első körben, saját pedagógiai programjára képzik, és a legtehetségesebb pedagógusokat alkalmazza. További fő erőssége, hogy konstruktív életvezetést alkalmazó, reformpedagógiai módszert, ma is elismert professzor szakemberek állítják össze, ezzel megteremtve, az egyik legfontosabb értéket, a szakmaiságot.

A KONELI iskolában, a legfontosabb hogy a gyermekeknek olyan feltételeket teremtsünk, és olyan értékeket adjunk át, melynek segítségével, Önmaguk saját motiváltságát használják, a tudás elsajátítása során.

A Modern technikák, melyet a KONELI Iskolákban alkalmazunk, pontosan ezt a célt szolgálják, egyszóval azt hogy a gyermekeink boldogan tanuljanak, saját belső motiváltságukat használják. A pedagógus feladata, hogy megmutassa, hogyan érhetik el, ezt a gyermekek.

I. MODERN TANULÁSI TECHNIKÁK A KONELI ISKOLÁKBAN

  1. Projekt témák az egész oktatási év alatt

    . A projektmódszer a tanulói tevékenységek tudatos tervezését igényli. A tervezésnek két fő szinten kell megtörténnie. Az első az egész folyamatra vonatkozik, amely során meghatározott ismeretekhez és képességekhez kívánjuk eljuttatni a tanulókat. A másik szint az egyes projektek megtervezését jelenti, amelyhez a tanári motiváció és segítség tudatos jelenléte is szükséges. Lényeges vonás, hogy megszűnik a verbális képességek fölényhelyzete, az eltérő képességek egyenértékű szerephez jutnak a közösen választott feladat közös megoldásában.
  2. Differenciált tanulás (csoport és egyéni munka feladatokkal)

    1. Egyéni munkával, a pedagógus jobban felismerheti a gyermek egyéni készség-képesség szintjét, ezzel a tanulót önállóságra neveli, pl. egyéni adatgyűjtésekkel
    2. Csoport munka olyan gyakorlati módszer, melynek során a tanulók különböző manipulatív tevékenységet végeznek. Ezáltal fejlődik a segítőkészség, a tolerancia és a kézügyesség. Az egymásra való odafigyelés kap jelentős szerepet.
  3. Kooperatív tanulás:

    kooperatív-együttműködésen alapuló tanulásszervezés, a csoportban való tanulás legmagasabb szintjén áll. Ennél a tanulásszervezési módnál a legerőteljesebb a csoporttagok egymásrautaltsága, tehát az elsajátítandó tananyag mellett a tanulók egyéb társas viselkedési normát, együttműködési készséget sajátíthatnak el. Ezeknek a készségeknek - képességeknek a meglétét a tanár nem elvárja, hanem a különböző kooperatív módszerekkel megtanítja.

II. Miért fontos, hogy gyermekeink konstruktív, modern technikákkal tanuljanak?

 
az öncélú ismeretelsajátítás mellet gyakorolják a másokra való odafigyelést, az önálló gondolkodást, a türelmet, az elfogadást, a másokért felelősségteljes segítőkész magatartást; továbbá fejlesztik a kommunikációs készséget, az együttműködés készségét, a szervezői képességeket, valamint a segítő, önmegtartóztató alkotói magatartást. 

A tanulók pedig (párokban, vagy csoportokban) sajátítanak el ismereteket, folyamatosan lehetőséget kapva önmaguk, illetve társaik értékelésére, munkáik elemzésére. Így nyílik lehetőség a csoporton belüli differenciálásra is.

 

Iskolánkról folyamatosan osztunk meg tartalmakat. Következő témánk az egyéni képesség és készség fejlesztésről fog szólni

Információ: www.koneli.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://koneli.blog.hu/api/trackback/id/tr198911926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása