2017. szeptember 01. napján terveink szerint megnyitja kapuit, az első komplex konstruktív pedagógiát alkalmazó iskolamodell.
Az iskola legfontosabb előnyei között szerepel, hogy pedagógusait első körben, saját pedagógiai programjára képzik, és a legtehetségesebb pedagógusokat alkalmazza. További fő erőssége, hogy konstruktív életvezetést alkalmazó, reformpedagógiai módszert, ma is elismert professzor szakemberek állítják össze, ezzel megteremtve, az egyik legfontosabb értéket, a szakmaiságot.
A KONELI iskolában, a legfontosabb hogy a gyermekeknek olyan feltételeket teremtsünk, és olyan értékeket adjunk át, melynek segítségével, Önmaguk saját motiváltságát használják, a tudás elsajátítása során.
A Modern technikák, melyet a KONELI Iskolákban alkalmazunk, pontosan ezt a célt szolgálják, egyszóval azt hogy a gyermekeink boldogan tanuljanak, saját belső motiváltságukat használják. A pedagógus feladata, hogy megmutassa, hogyan érhetik el, ezt a gyermekek.
I. MODERN TANULÁSI TECHNIKÁK A KONELI ISKOLÁKBAN
-
Projekt témák az egész oktatási év alatt
. A projektmódszer a tanulói tevékenységek tudatos tervezését igényli. A tervezésnek két fő szinten kell megtörténnie. Az első az egész folyamatra vonatkozik, amely során meghatározott ismeretekhez és képességekhez kívánjuk eljuttatni a tanulókat. A másik szint az egyes projektek megtervezését jelenti, amelyhez a tanári motiváció és segítség tudatos jelenléte is szükséges. Lényeges vonás, hogy megszűnik a verbális képességek fölényhelyzete, az eltérő képességek egyenértékű szerephez jutnak a közösen választott feladat közös megoldásában. -
Differenciált tanulás (csoport és egyéni munka feladatokkal)
- Egyéni munkával, a pedagógus jobban felismerheti a gyermek egyéni készség-képesség szintjét, ezzel a tanulót önállóságra neveli, pl. egyéni adatgyűjtésekkel
- Csoport munka olyan gyakorlati módszer, melynek során a tanulók különböző manipulatív tevékenységet végeznek. Ezáltal fejlődik a segítőkészség, a tolerancia és a kézügyesség. Az egymásra való odafigyelés kap jelentős szerepet.
-
Kooperatív tanulás:
kooperatív-együttműködésen alapuló tanulásszervezés, a csoportban való tanulás legmagasabb szintjén áll. Ennél a tanulásszervezési módnál a legerőteljesebb a csoporttagok egymásrautaltsága, tehát az elsajátítandó tananyag mellett a tanulók egyéb társas viselkedési normát, együttműködési készséget sajátíthatnak el. Ezeknek a készségeknek - képességeknek a meglétét a tanár nem elvárja, hanem a különböző kooperatív módszerekkel megtanítja.
II. Miért fontos, hogy gyermekeink konstruktív, modern technikákkal tanuljanak?
A tanulók pedig (párokban, vagy csoportokban) sajátítanak el ismereteket, folyamatosan lehetőséget kapva önmaguk, illetve társaik értékelésére, munkáik elemzésére. Így nyílik lehetőség a csoporton belüli differenciálásra is.
Iskolánkról folyamatosan osztunk meg tartalmakat. Következő témánk az egyéni képesség és készség fejlesztésről fog szólni
Információ: www.koneli.hu