Konstruktiv Iskola

Konstruktiv Iskola

Konstruktiv Iskola

A KONELI Iskolákban az Önbecsülés és Önbizalom kialakítása is a pedagógiai célok között!

Egyéni képesség, készség és kompetencia fejlesztés avagy mi határozza meg gyermekeink sikeres jövőjét?

2016. július 29. - Kardos Éva

A KONELI Iskolákban a gyermekek önbecsülésének, és önbizalmának kialakítására helyezik a hangsúlyt, és ezzel is segítik a gyermekek sikeres jövőjét!

Egyéni képesség, készség és kompetencia fejlesztés a avagy mi határozza meg gyermekeink sikeres jövőjét?

 

 

Siker,  Önbecsülés és Önbizalom nélkül

Talán ti is gondolkodtatok már azon, hogy lehet, hogy híres, körülrajongott emberek rosszul érzik magukat a bőrükben, és úgy hiszik, még mindig nem elég, amit letettek az asztalra? Az agresszív kamasz, aki verekszik, káromkodik, senkit sem kímél, és soha nem mutat sem gyengeséget, sem félelmet, valójában mindent azért tesz, hogy hangyányi önbecsülését kissé feljebb tornázza… Másfelől pedig a visszahúzódó fiú, aki magának való, mégis boldog, sikeres párkapcsolatban él, ismeri a képességeit, készségeit  és elégedett magával.

 

Az Önbecsülés és Önbizalom sikerrel jár

untitled.png

Nem is lehet kérdés felnőttként, hogy a boldog sikeres életérzés kialakítása, és fenntartása, az egyik fontos cél az emberek életében. Felnőttként felismertük, hogy minden cselekedetünket ennek rendelünk alá, a végső célhoz vezető úton. Mindebből kiindulva az is egészen biztos, hogy minél hamarabb felismerjük az Önmagunkban található értékeket, annál boldogabb és sikeresebb jövő felé haladhatunk.

Gyermekként viszont, az elénk tárt mintákból, a kapott reakciókból, kérdéseinkre kapott válaszokból, és az elénk tárt lehetőségek igénybevételét követően, tudunk csak építkezni. Nincsenek még tapasztalataink, hogy a világban milyen lehetőségek vannak, igy azokat nem is tudjuk elképzelni. Szülőként, Felnőttként, Pedagógusként, feladatunk, és felelősségünk is egyben, hogy segítsük a gyermekeket ennek felismerésében. 

Mindenkiben létezik egy olyan egyedi képesség, amivel boldoggá és sikeressé válhat!

 

KONELI ISKOLÁKBAN A PEDAGÓGUSOK

imagessgw6w3qw.jpg

A KONELI Iskolák pedagógusainak ez a legfontosabb célkitűzése, hozzásegíteni a gyermekeket a bennük levő egyedi értékek felismeréséhez, ezeket ápolni és mélyíteni, hogy Önmagukban  pozitív önbecsülést, önbizalmat alakíthassanak ki. Hogy ne csak higgyék, hanem az ehhez szükséges "hogyanokat" is ismerjék és alkalmazzák. A végső cél, hogy megtalálják Önmagukat.

Ez egy hosszú folyamat, már megszületéstől folyamatosan megfigyelhető, szakmai szemmel és tudással pedig pozitív irányba irányítható, terelhető.

A KONELI Iskolák pedagógusai, nagy hangsülyt fektetnek a gyermekek egyéni értékeinek feltárására, előtérbe hozatalára, és ennek az értéknek a használatára való meg tanításra. Pedagógusaink, mind képesek felismerni, és differenciáltan fejleszteni, a képességeket, készségeket, kompetenciákat. Az ehhez szükséges elméleti fogalmakat ismerik, azokat, modern gyakorlati módszerekkel képesek alkalmazni.

Lássuk, mi a módszerünk..

imagesfj3g2p8t.jpg

A képességek, készségek, kompetenciák összehangolt fejlesztése, a gyermekek számára, olyan játékos, életkori feladatokkal, melyekkel saját belső motiváltságukat tudjuk elmozdítani. Olyan közös csoportfeladatok kidolgozása, melyben a gyermekek a játék és közös programok által szinte észrevétlenül ismerhetik meg a világot, fejlődhetnek képességeik, készségeik, tanulhatnak,

Egy környezetismeret foglalkozás a KONELI Iskolában..

imageswwp8nuve.jpg

Példaként hozva, a KONELI Iskolákban a diákok a környezetismeretet a szabadban,(pl. saját tankert, botanikus kert, állatkert, tanösvény kirándulások során),  valóságos formájukban ismerhetik meg, az ismeret elsajátításához pedig olyan közös feladatot kapnak, melyet csoporttársaikkal együttműködve, közösen tervezhetnek, alakíthatnak, oldhatnak meg.

A felfedezés során a tanulók előismeretei, tapasztalatai kerülnek előtérbe, melyek a fogalomalkotást és az összefüggések megtalálását segíthetik. Az egyén ötletei, kérdései kerülnek előtérbe, konfrontálódva a többi tanulóéval, ezt a tanulók közötti kommunikációval, véleménycsere biztosításával tesszük elérhetővé.
A végén egyfajta összegzésként és a következő lépés bevezetéseként az ötletek, fogalmak összegyűjtése következik.. Ezt követően kerül sor a fogalmak rendszerezésére, kapcsolatba hozására és az összefüggések feltárására.

Minden módszer a tanulók aktív tevékenységére alapoz, legyen ez akár szellemi,  testi vagy lelki aktivitás, de ez különböző mértékben van jelen a módszer során.

Mit teszünk a KONELI  ISKOLÁBAN

A Koneli Iskolákban a pedagógusoknak célja, hogy a gyermekek tehetség pontjait felismerjék, azoknak gazdag teret engedjenek. A gyermekek önbecsülését és önbizalmát erősítsek, az ezekhez szükséges képességeket, készségeket, azaz kompetenciákat erősítsék.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://koneli.blog.hu/api/trackback/id/tr558922458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása