Konstruktiv Iskola

Konstruktiv Iskola

Konstruktiv Iskola

A KONELI Iskolásokat hasznos ÉRTÉKEK közvetítésével készítjük fel az élethelyzetek megoldására.

A gyermekeink értékvilága, értéktudatossága is meghatározó a jövő társadalmának fejlődésében.

2016. augusztus 13. - Kardos Éva

A KONELI Iskolásokat hasznos ÉRTÉKEK közvetítésével készítjük fel az élethelyzetek megoldására.

 A gyermekeink értékvilága, értéktudatossága is meghatározó  a jövő társadalmának fejlődésében.

 kep4.jpg

Mi az érték, és miért fontos?

Értékek vesznek körbe minket, bármerre is fordulunk. Szülőként, és pedagógusként is célunk, hogy gyermekeink értékessé váljanak, felfedezzék, megtalálják mindazt, ami Önmaguknak és a társadalomnak is értékes, ami boldoggá, kiegyensúlyozottá teszi Őket.

Pedagógiai meghatározásban, az érték minden olyan produktum, amely 1. közösségfejlesztő és 2. individuális (egyéni) fejlesztő funkcióval rendelkezik, vagyis a fő nevelési érték az egyén konstruktív () életvezetése. Nem a nevelés az egyetlen értékteremtő tevékenység: egészségügy, jog.

 

Értékteremtés a mai Magyar általános iskolákban

Minden iskolai tevékenység értékek jegyében szerveződik. A mai Magyar iskola uralkodó iránya meghatározott értékpreferenciákat követ. A Nemzeti Alaptanterv ugyan nem tartalmaz részletes értékmeghatározásokat és követelményeket, de amikor önmagát azzal jellemzi, hogy „demokratikus, nemzeti, európai és globális”, ezzel kijelöli azt az értéktartományt, amely tartalmilag meghatározza a NAT szemléletét.

Az értéktudatosság tevékenységtípusonként és pedagógusonként, valamint a tanulók attitűdjeitől függően eltérő mértékű.

 

Értékek a korosztályoknál

untitled.png

'Igen mozgékony, dinamikus az értékrendszer megjelenése, ha a növendékek korcsoportjai és a gyermekek fejlődése szempontjából vizsgáljuk. A játék, az élmény és az iskolában meglévő értékek érzelmi megközelítése még a kisiskolások értékbefogadását jellemzi. A serdülők számára a tanulás, a mindent cáfolni kész racionalitás, vagy éppen az iskolai szabályokat elhanyagoló és elutasító „énérdek” határozza meg az értékek valós jelenlétét. Az ifjú korba lépve az értékek megragadása és az „önépítkezés”, az emberi viszonyok rendezése és a távlatok megrajzolásában rejlik az erő. Ez együttesen arra utal, hogy az értékrendszer az adott időszakban megragadhat domináns értékek útján épül be előbb egy adott korcsoport, majd szükségszerűen az egyes gyermekek értékállományába.'

Az értékeknek,közösségfejlesztő és individuális (egyéni) fejlesztő funkcióval is kell rendelkezzenek.

 

Értékteremtés a KONELI Iskolákban

KONELI Pedagógiai program a gyermeket állítja a nevelés középpontjába, és az életfeladatokhoz szükséges megoldások kivitelező megközelítésére való felkészítést tekinti legfontosabb feladatának.

Nem csak az ismeretátadás , hanem a kreatív, tevékeny, a problémák megoldására képes, testileg, érzelmileg és intellektuális szinten harmonikus egységben lévő, a környezet változásaihoz alkalmazkodni tudó felnőtteket szeretnénk nevelni. A társadalmi elvárásoknak, az élethelyzetek megoldására való felkészítés az egyén és a társadalom számára hasznos értékek közvetítésével, az egyéni képességek intenzív fejlesztésével történik, amely a gyermekek életkorának megfelelő tevékenységek közben valósulhat meg.

 kep_5.jpgA jövő iskolájaként, kötelességünk kibővíteni az KONELI Iskolák értékvilágát. Így az erkölcsi értékek mellett megjelennek a jogi, esztétikai, technikai (információs) és nem utolsó sorban a társadalmi szükségletekkel harmonizáló közgazdasági értékek is (piac, termelés, munka, verseny…stb.). Így az iskola korszerű nevelési rendszere a pedagógiai értékek gazdagodását is jelenti.

Az iskolánk felelősségteljes szerepvállalása a nemzeti értékek közvetítésében és saját értékteremtő magatartásában óriási gyarapodással jár. 

Közösségfejlesztés közül fontosnak tartjuk kiemelni, a szellemi, fizikai vagy közéleti munkát, az értékóvó magatartást, és segítőkészséget (karitativitás), valamint fegyelmezettséget.

 

Hogyan találjuk meg a gyermekek egyéni értékeit, hogyan válnak Önfejlesztővé?

A nevelés egyoldalú lenne, ha csak a közösségfejlesztő magatartásformákat erősítené. A konstruktív életvezetés másik rétege az önfejlesztő magatartásformák. Ezek a tevékenységek az Intellektuális-művelődési tevékenység, az esztétikai tevékenység, az Egészséges életmód normáit követő tevékenység. Az életvezetés eredményességében ezek a legjelentősebbek, ezért jelennek meg a pedagógiai célkitűzések között. 

 

Régi vagy Új Értékek?

Korunk értékvilágában – az elterjedt hiedelemmel ellentéten: nem először a történelemben – hatalmas feszültség támadt, amely mélyen érintette az iskolaelméleteket is. Kiélezte az iskola rendeltetésének az egész 20. Századon áthúzódó dilemmáját: elsősorban arra hivatott-e, hogy ebben a változékony világban megőrizze a régi értékeket, vagy ellenkezőleg: arra, hogy részese legyen az új értékrendek kialakításának.

 

Milyen értékeket segítünk megtalálni, megérteni és megtanítani a gyermekeknek a korszerű KONELI pedagógiai program által?

kep_6.jpg

AZ EGÉSZSÉGES ÉLETVITELRE VONATKOZÓ ÉRTÉKEK: A testkultúra kialakítása - sport- mindennapos testnevelés - higiéniai feladatok megoldása – élmény – ízlés - mindennapi kulturáltság - a természeti szabadidős kultúra - környezetalakítás

AZ ÉN HARMÓNIÁJÁRA VONATKOZÓ ÉRTÉKEK: - önérték tudat - önbecsülés kialakítása – önfejlesztés – önnevelés - sikerélményhez juttatás – nyitottság - érdeklődő attitűd megerősítése - játékosság és a pozitív életszemlélet kialakulásának támogatása - igényes magatartásra kialakítása - a tartalmas érzelmi életvitel megteremtése- saját értékrend és eszménykép kialakítása - felkészülés a jövőre - pályaorientáció és döntés – neveltség – műveltség - képzettség – Célok és feladatok megtalálása

A KÖZÖSSÉGI KAPCSOLATOKRA VONATKOZÓ ÉRTÉKEK - értékóvó magatartás - szellemi, fizikai, vagy közéleti munkára való felkészítés – együttműködés - tolerancia, másság elfogadása – segítségnyújtás - erkölcsi értékek – őszinteség – becsületesség – felelősségvállalás - segítőkészség - udvariasság - jó és rossz megkülönböztetése – kötelesség – felelősség – szorgalom – szerénység – tisztelet- önzetlenség – bátorság - érzelmi gazdagság kialakítása - - boldogság, a jövő vállalása

A KÖRNYEZŐ VILÁGRA VONATKOZÓ ÉRTÉKEK - magyarságtudat hazaszeretet, népszeretet - családi kötődés fontossága - barátság - az egyén és az élő és élettelen környezet harmóniája

A TÁRSADALMI EREDMÉNYESSÉGRE VONATKOZÓ ÉRTÉKEK: szabadság - autonómia, demokratizmus – humánum – képességfejlesztés - tudás megszerzésének megszerettetése- munka örömének átélése – világkép, világnézet kiépítése - Érték, értékrendszer, értékátadás értékteremtés

 

Értékteremtés modern tanulási technikákkal a KONELI iskolákban

imagesfj3g2p8t.jpg

Az alábbi blogban olvashat róla bővebben http://koneli.blog.hu/admin/post/edit/8911926

 

Értékteremtés KONELI programmal továbbképzett pedagógusokkal

imagesh8mayoa2.jpg

Gyermekeink életét az iskolákban, a pedagógusok formálják, állnak követendő mintaképként előttük. Ezért fontosnak tartjuk, hogy csak a KONELI módszerre továbbképzett pedagógusok állhassanak munkába Intézményünkben.

Az alábbi blogban olvashat róla bővebben http://koneli.blog.hu/admin/post/edit/8918574

 

KONELI Iskolák az értékek mentén

 

A KONELI Iskolákban, a régi jól bevált értékek mellett, az új értékek kialakítása is a pedagógia program részét képezik. Fontosnak tartjuk tehát, hogy az Iskolánkba járó gyermekeknek, a pedagógusok által megmutathassuk azokat az értéketeket, melyek mentén, saját egyéni értékeiket is megtalálhatják, kibontakoztathatják, és ezek előtérbe helyezésével, jövőjüket sikerekkel és magabiztossággal élhetik.

 

További információ, és jelentkezés: www.koneli.hu

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://koneli.blog.hu/api/trackback/id/tr5610408254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása